Даний пристрій – невід’ємна частина ГБО 4. Головне завдання датчика – регулювати тиск у впускному колекторі.
Типи МАП сенсорів:
· Аналоговий;
· Цифровий.
Отримані ДАТ газу дані відправляються до електричного блоку управління, вони дозволяють правильно відкоригувати газоповітряну суміш. Завдяки цим показникам можна дізнатися про рівень завантаження силового агрегату. Пристрій фіксує кут розкриття заслінки дроселя в певний момент часу.
При якісній роботі МАП сенсора газ і повітря виділяються в циліндри з пропорціями, що ідеально поєднуються (якщо вони вираховані невірно загальна продуктивність двигуна порушиться). Суміш “збідніє” або “збагатитися”. У першому варіанті можливі зниження потужності, у другому – перевитрата газового палива.
Принцип роботи
Прилад дуже точний і надійний завдяки простому пристрою: корпус розміщує в собі п’єзорезистивні датчики, а штуцери, що підводять, – входи/виходи. ДАТ знімає показники та відправляє їх у частотним сигналом в ЕБУ. У разі зниження абсолютного тиску збільшується розрідження і знижується вихідний тиск МАП сенсора. В електронному блоці управління ця інформація береться до уваги та запускається корекція газоповітряної суміші.
MAP Sensor також вимірює температурні показники, якість газового палива та рівень розрідження повітря.
Признаки поломки МАП сенсора
· Перевитрата газу – основний показник виходу з ладу приладу, при цьому показники тиску в колекторі можуть бути нормальними. Ненормальною вважається витрата газу від 13-15 л на 100 км;
· Нестабільність оборотів;
· Перемикання з одного виду палива на інший, що відбувається мимоволі;
· При різкому натисканні “на газ” виникають троїння та провали;
· Двигун не перемикається на газову суміш;
· Потужність двигуна помітно знизилася;
· Авто до температури в 70 працює в нормальному режимі, при вищій температурі проявляється нестабільність на неодруженому році;
· Вихлоп набуває незвичного різкого запаху;
· Під час роботи глушника з’являються бавовни, вони можуть виникати як у самому глушнику, так і у впускному колекторі.
Можливі причини поломки МАП сенсора
· Неправильне встановлення датчика. ДАТ необхідно встановлювати, щоб роз’єм перебувати внизу і знаходився вище фільтра тонкого парового очищення, впускного колектора, рампи розподільника ГБО. Дотримуючись цих
рекомендацій під час встановлення, можна забезпечити більш тривалу службу датчика, він не забруднюватиметься, піддаватиметься впливу пари та конденсату.
· Неправильно підключені шланги розрідження та тиску. У такому разі причиною поломки може стати несправний датчик розрідження.
· Окислення проводки не забезпечує повноцінний контакт;
· Гумові деталі (ущільнювачі та штуцери) можуть зноситися та почати пропускати газ, що також може стати причиною поломки ДАТ.
· Пробій датчика – одна з найчастіших причин поломки. У такому разі він не фіксує показників тиску.
· Несправність у з’єднанні вхідного штуцера ДАТ із внутрішнім об’ємом впускного колектора. Причиною даної поломки є розряджена шланга, яка з’єднує їх. Сам штуцер та трубопровід мають тенденцію “закоксуватися”.
· У МАП сенсор у деяких моделях входить температурний датчик, який ламаючись порушує роботу ДАТ.
У деяких випадках МАП сенсор можна відремонтувати за допомогою спеціального ремкомплекту.
Сучасні моделі датчиків абсолютного тиску відрізняються високою надійністю та якістю. У більшості випадків несправності, що виникають у МАП сенсорі, викликані його неправильною установкою.