Комплектація ГБО включає багато важливих деталей, які дозволяють системі газобалонного обладнання працювати точно і ефективно протягом тривалого часу. Особливу роль виконують форсунки, дозуючи подачу газу. Вони впливають на якість роботи системи ГБО під час їзди та кількість використаного палива.

Розділяють форсунки ГБО за: продуктивністю, швидкістю розкриття, рівнем опору.

Точність подачі палива (дозування) – деякі виробники виготовляють впорскувачі газу з ущільнювачами та демпферами з гуми на різних сторонах клапана, якщо газ не якісний, гумові елементи здатні набухати. У такому разі навіть не зношені форсунки спричинять зменшення упорскування до 25-30%. Як наслідок: вихід із ладу газових форсунок. На ринку можна знайти моделі, які позбавлені цих недоліків.

Є форсунки, що розташовуються на одній рампі, і це не дає можливості встановити їх на потрібній дистанції від впускного колектора (Valtek, OMVL, Lovato). Роздільні форсунки можна розподілити та встановити на проміжку від двох до п’яти сантиметрів від впускного колектора (Hana, Barracuda). Близьке розташування цих деталей прискорює відгук при натисканні на педаль газу, вирівнюється робота машини неодруженим ходом, оптимізується витрата палива. Розбірні форсунки йдуть разом із ремкомплектами.

Комп’ютерна діагностика форсунок

Комп’ютерна діагностика форсунок електронного блоку керування газобалонного обладнання проводиться насамперед. Для цього використовують Мотортестер та стенд. За наявності дефектів (як заводських, і отриманих під час експлуатації) майстер може замінити ремкомплект чи форсунки в сборе.

Комп’ютерна діагностика дозволяє виявити забруднення форсунок. Це так само помітно при розбиранні. Засор може бути причиною виходу з ладу газових форсунок, тому їх промивають під час ремонту. Причиною цієї проблеми буває неякісний (неочищений) газ, а захистити впорскувач газу можна шляхом встановлення фільтра парової фази (тонкого очищення).

Ознаки, які вказують, що потрібний ремонт форсунок ГБО:

· На холостому ходу двигун працює нестійко – це говорить про засмічення або порушення регулювання подачі палива;

· Збільшується витрата газової суміші – причиною може бути неправильне налаштування ходу штока, майстер встановив невідповідні жиклери, утворення нагару на деталях, перегрів палива;

· У рівних умовах потужність мотора знижується – забиті форсунки ГБО, або полетіла котушка форсунки;

· Виникають провали в момент різкого перегазування – форсунки не правильно відкалібровані.

Причини довірити ремонт форсунок (особливо для ГБО 4 покоління) фахівцям:

· Наявність професійного обладнання, у тому числі стенду;

· Можливість комп’ютерної діагностики, яка покаже точну причину поломки. Деякі з них можна визначити лише за допомогою комп’ютера.

· Чищення форсунок потрібно проводити на стенді. Де під тиском вимивається засмічення. Якщо влити в бак очищувач, як роблять багато господарів машин, виконуючи ремонт форсунок своїми руками, забруднення потрапить у циліндр, а рідина руйнівно вплине на гумові частини та деталі.

· Не можна за допомогою щупа регулювати хід штока самостійно. Імовірні істотні похибки, адже цей параметр встановлюється фахівцем після того, як він продіагностував усі вузли.

· Фахівці на профільному СТО після того, як відремонтують форсунки, перевіряють їх на стенді, фіксуючи всі параметри вузлів. Якщо зробити ремонт форсунок ГБО своїми руками, всі похибки виявлять себе найближчим часом під час експлуатації автомобіля.